Concentreer uw communicatie tot de kern van de zaak

KMO’s hebben zeer regelmatig de neiging om hun ganse verhaal te vertellen, zowel op hun website als in hun e-mailcampagnes. Uw website is echter meestal het eerste contact van een potentiële klant met uw bedrijf en heeft op dat ogenblik weinig interesse in uw ganse verhaal. Als je weet dat een bezoeker gemiddeld twee minuten op uw website blijft, is het belangrijk de essentie van uw bedrijf voor te stellen.

Het belang van de elevator pitch

Voor wat staat uw bedrijf, welke producten of diensten levert u en waarom moet ik voor uw bedrijf kiezen. Meer hoeft ik echt niet weten.

Het opmaken van de kernboodschap of elevator pitch van uw bedrijf is één van de belangrijkste taken bij de opmaak van uw website of de onderwerpsregel van uw e-mail. Een gouden tip: Hou het kort, krachtig en duidelijk.

Doe de internet-bezoeker iets doen, daarna kan je je verhaal vertellen

Zeg nu zelf, koude prospectie waarbij je keer op keer afgewezen wordt, is niet aangenaam. Maar als je gevraagd wordt - bijvoorbeeld via een invulformulier op je website - dan wordt je gevraagd, dan krijg je de tijd om je verhaal te doen en je prospect te overtuigen van de kwaliteit van je bedrijf. En dat is de drijfveer om je communicatie steeds beter op te bouwen.

Conclusie

Communiceer in de eerste plaats de essentie van je bedrijf: wie ben je, wat doe je en waarom is je bedrijf uniek. Als je daarna gevraagd wordt, dan is het aan jou om je potentiële klant te overtuigen en de zaak af te sluiten.

Categorie: Website, E-mailmarketing, Internetstrategie, Internettips

Wilt u een analyse van uw communicatie?

Een vrijblijvend gesprek kan u aanvragen via onderstaand formulier. Wij contacteren u dan eerstdaags.